Dascio, Italia. Simplitate, frumusețe, ospitalitate.

Italia este, fără doar și poate, una dintre cele mai frumoase țări din Europa. Anual, turiști din lumea întreagă poposesc pe acest tărâm magic, încărcat de istorie, pentru a se întoarce, măcar pentru câteva zile, într-un trecut glorios ce a marcat într-un mod decisiv, prezentul atâtor popoare. Alții vin aici pentru a gusta din preparatele speciale care i-au făcut atât de cunoscuți pe italieni în lumea întreagă și să bea alături de prieteni vechi și noi, un pahar de vin.
Vă propunem astăzi, să lăsăm în urmă marile orașe ale Italiei și să descoperim împreună o parte a Italiei ce cucerește prin simplitate, frumusețe și ospitalitate.

Bine ați venit în Dascio!

Dascio este un orășel de poveste ce se află în comuna Sorico, ce face parte din provincia Como. Este un loc pe care trebuie să-l vizitezi dacă îți dorești să ai parte de o vacanță liniștită, departe de agitație, de gălăgie și de mașini.
Am vizitat acest loc la sfârșitul lunii august iar vremea a fost perfectă pentru plimbări pe marginea lacului Mezzola și pentru drumeții prin pădure.
Iată cum am ajuns acolo: am aterizat pe aeroportul din Bergamo (unde aterizează mai multe companii low cost) și de acolo am luat un autobuz local ce ne-a dus până în Bergamo. Tot din aeroport mai puteți lua și diverse autobuze ale unor firme particulare ce vă duc până la Milano.
Am făcut și o scurtă oprire în Bergamo, unde am vizitat orașul la pas și am degustat dintr-o pizza tradițională.

Vedere din Bergamo!

Bergamo

Dulciuri tradiționale

Din Bergamo, am luat trenul până la Lecco iar acolo am schimbat și l-am luat pe cel de Colico, care merge de-a lungul lacului Como. Vă puteți imagina ce peisaje de vis puteți admira chiar din tren.
Odată ajunși la Colico, am luat autobuzul local C10 din fața gării (acesta sosește o dată la 1,5-2 ore) și am coborât la a treia stație, Ponte del Passo. Pentru a ajunge la Dascio, am mai mers 2 km pe jos dar hotelul la care am stat s-a oferit să ne ia cu mașina din stația de autobuz.

În drum spre Dascio

Noi am ales varianta de a merge pe jos și nu am regretat nicio secundă. Chiar când am ajuns pe drumul spre Dascio, am fost întâmpinați de o familie delicată de lebede.

O familie de lebede

Întreg drumul este presărat pe margini de iarbă, flori, smochini, curți cu animale și bineînțeles lacul pe care se odihnesc sute de păsări de toate felurile, lișițe, rațe, gâște și lebede. Pe un perete era crescută chiar și o plantă de aloe vera.

Aloe Vera

Un măr plin de fructe

Frumosul lac Mezzolo

Frumosul lac Mezzola

Munții și lacul

Flori de pe marginea drumului

Hotelul la care ne-am cazat era curat și frumos, toată lumea a fost foarte prietenoasă. Acesta este chiar pe malul lacului Mezzola și se numește Hotel Del Mera.
În prima zi, mai pe după amiază, ne-am plimbat pe marginea lacului și prin împrejurimile hotelului și am admirat casele tradiționale și grădinile bogate ale localnicilor. Dacă doriți, puteți închiria o barcă pentru a vă plimba pe lac sau pentru a pescui. Seara am mâncat la restaurantul hotelului unde serveau mai multe specialități din paste și pește proaspăt din lac.

O plimbare pe marginea lacului

Lacul este casa multor specii de păsări

Casă tradițională

O plimbare pe lac?

Două lebede frumoase

Case vechi și tradiționale

A doua zi am plecat pe urmele Bisericii San Fedelino și am făcut o drumeție prin pădure. După ce am urcat destul de sus, am putut admira peisajul care este de-a dreptul spectaculos. Munții, apa și păsările îți oferă un spectacol de neuitat. Toată zona face parte dintr-un parc natural, ce găzduiește o mulțime de specii de animale, păsări și plante.

San Fedelino

Parcul natural

Vedere de sus

Vedere peste parcul natural

Spectacolul naturii

Am avut norocul să vedem de aproape și o capră sălbatică numită ibex, în varianta feminină.

Seara am petrecut-o tot pe marginea lacului și prin împrejurimi. Aproape de hotel era și un loc de joacă pentru copii, frumos amenajat și curat. În zonă nu există însă nici un supermarket sau vreun magazin, așa că dacă aveți nevoie de ceva trebuie să mergeți ori până în Colico, ori să luați de la hotel.

Dascio

Parcul natural

Dascio văzut de sus

Lacul Mezzolo

Lacul Mezzola

A treia zi am plecat de dimineață și am vizitat și o parte din orașul Milano.

Vă recomandăm și vouă să vizitați această parte a Italiei și să vă bucurați de toate frumusețile și bogățiile sale.
Puteți vedea mai multe poze din Dascio în cadrul articolului “Miercurea fără cuvinte – Amintiri din Dascio”.